O koncesiji za zagrebačku zračnu luku

avionVlada RH je objavila da su zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić i direktor Zagreb Airport International Company Limited (ZAIC) Christophe Petit potpisali su Ugovor o koncesiji za izgradnju i upravljanje Zračnom lukom Zagreb. Zagreb Airport International Company Limited je osnovala francuska tvrtka Bouygues Construction Group i Aeroports de Paris Managment(ADP).

Bouygues je više puta bio optuživan za sumnjivo poslovanje o takvom načinu poslovanja francuske tvrtke u hrvatska javnost nije imala saznanja.Evo nekoliko primjera iz stranih medija u kojima je Bouygues optuživan:

Prague post
davne 1995. godine piše, kako je francuska policija provela istragu protiv predsjednika uprave Bouyguesa da je davao doprinos za kampanju Michel Noira,a kada je Noir postao gradonačelnik Lyona,Bouygues je dobio poslove izgradnje cesta vrijedne 6 000 000 000 francuskih franaka….1995.godine Bouygues i u Hrvatskoj dobiva posao za izgradnju istrskog ipsilona i osniva Bina Istru ali na svu sreću naši političari su časni ljudi pa takve afere se nemogu desiti u Hrvatskoj.

http://www.praguepost.com/archivescontent/21950-bribery-case-hits-airport-developer.html

BBC news
Bouygues se nalazio i na popisu sumnjivih kompanija u svom poslovanju u Lesotu.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/2369103.stm

Eurasianet
Američka ambasada u Turkmenistanu je napisala a objavio WikiLeaks da je Bouygues jako proširio svoje poslovanje u Turkmenistanu od kada je na vlast došao predsjednik Gurbanguly Berdymukhamedov.Također piše i da je cijena koju plaćaju strani konstruktori za sastanak sa predsjednikom od kada je Berdymukhamedov na vlasti porasla za 10-15% a cijena ugovora o izgradnji je porasla za 30%.Bouygues tvrdi da sve radi po zakonu i da su takve optužbe klevetničke.

http://www.eurasianet.org/node/62567

Knowsmore.org

ovdje su nabrojani Bouyguesovi sumnjivi poslovi,među kojima treba istaknuti Bouygues telecom koji je optužen za namještanje cijena,udruživanje u kartel….
http://knowmore.org/wiki/index.php?title=Bouygues_SA

Nažalost sadržaj ugovora i ostali uvjeti pod kojim je zagrebački aerodrom dan u koncesiju nisu poznati široj javnosti, a kako donosi Večernji list ugovor je bio i mijenjan.
U medijima je vrlo malo argumentiranih rasprava,tako se senzacionalistički najavljuje da će Francuzi povećati broj putnika na 5 000 000 iako mnogi govore da je to neralno.
Citat sa stranica nssaooh.hr:
“Ni ovaj put, g. Čačić nije odgovorio niti na jedno od pitanja koja se postavljaju u vezi ove odluke, nije dao niti jedan točan i relevantan podatak ili broj, primjerice koliko će to Hrvatska država točno zaraditi od koncesije u prvih 5 ili 10 godina, kako će to koncesionar u zemlju sa malo više od 4 milijuna stanovnika, dovesti 5 ili više milijuna putnika. Taj plan bismo svi rado voljeli vidjeti. I voljeli bi vjerovati da je to moguće. Kad bi bila istina. ”

Vlada ima mogućnost da kroz medije “nameće” svoje mišljenje a kako se približavalo davanje zagrebačkog aerodroma u koncesiju tako je Kordinacija sindikata Zračne luke Zagreb imala sve manje prostora u medijima,a napadi na njih su bili sve jači,čak su od minsitra Čaćića bili okarakterizirani kao neradnici .Zračna luka Zagreb tvrtka je u “državnom” vlasništvu,a posluje sa dobiti. Zadnju godinu ima povećanje broja putnika pa nije jasna želja Vlade da je daje u koncesiju.Sindikati tvrde da prošrenje infras

Pregled poslovanja Zračne luke Zagreb za razdoblje siječanj-rujan 2011.

1. Promet

Slijetanja: 16.497 + 8,2% (1252 slijetanja više nego u 2010. godini)
Tonaža: 643.644 tona + 4,8% (29.623 tona više nego u 2010. godini)
Putnici: 1.812.186 + 14% (221.986 putnika više nego u 2010. godini, dvomilijunti putnik je kroz ZLZ prošao 48 dana ranije nego prošle godine)

2. Financijski pokazatelji

Prihodi: 246,7 mil. kuna – povećanje u odnosu na 2010. godinu: + 7% ili 16, 1 mil. kn
Rashodi: 202,2 mil. kuna – povećanje u odnosu na 2010. godinu: + 2,7% ili 5,4 mil.kn kuna
Dobit n. o.: 42,8 mil. kuna – povećanje u odnosu na 2010. godinu: + 41% ili 12,5 mil. kn
EBITDA: 86,5 mil. kuna – povećanje u odnosu na 2010. godinu: + 17% ili 12,6 mil. kn

3. Imovina: 1,032 milijardi – povećanje vrijednosti imovine za 2,7% ili +27 milijuna kuna

izvor:Privredni vjesnik

Iako Večernji list navodi
četiri sporne stvari,

1.Nema ministara – U natječajnoj dokumentaciji predviđeno je da ugovor potpiše ministar prometa, kojeg trenutačno nema jer je jedan u ostavci, a drugi još nije imenovan.

2.Izmjene ugovora – Koncesionar je morao prihvatiti ugovor onakav kakav je bio u natječajnoj dokumentaciji, no mijenjan je.

3.Rokovi – Vlada je prije više od 40 dana donijela odluku o odabiru Francuza koji su trebali potpisati ugovor u roku 10 dana od dana stupanja te odluke na snagu.

4.Garancije – ZAIC može dobiti bankovne garancije tek kad dobije građevinsku dozvolu, a to je moguće tek potkraj godine.

Vlada je potpisala ugovore.

izvor:Vlada hr,Večernji list,Privredni vjesnik,knowmore.org,news.bbc.co.uk,  nssaooh.hr,eurasianet.org,Prague post,nacional.hr,eurasianet.org

Samo prihvaćanjem ovih uvjeta možete nastaviti čitanje sadržaja na ovom blogu. Ako se ne slažete s uvjetima navedenima niže, molim Vas da ne čitate izložene tekstove i napustite ovaj blog.
Autor tekstovima iznosi svoje misljenje i svoja videnja.Svi tekstovi su pisani u dobroj vjeri,ali autor ne preuzima odgovornost za njihovu tocnost.Molim citatelje da upozore na podatke i analize za koje smatraju da su pogresni.

Pozivam sve koji preuzimaju tekstove ili njegove dijelove originalno objavljenih na ovim stranicama da navedu izvor

Oznake:, , , , , ,

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

%d bloggers like this: