Mitovi i bajke hrvatskog turizma

Turizam se u Hrvatskoj smatra strateškom granom gospodarstva, sve hrvatske vlada vole se pohvaliti dobrim rezultatima  turističkih sezona.U ljetnim informativnim emisijama uobičajeno se prikazuju slike gužvi na autocestama i bubaju podaci rasta broja dolaska turista u odnosu na proslu godinu.Mnogi ekonomisti smatraju da se uspješnost turističke sezone nemože mjeriti samo po broju dolaska stranih turista.Ozbiljnije analize koje obuhvaćaju više aspekata turizma u hrvatskim medijima su vrlo rijetke,rijetke su i usporedbe Hrvatske sa ostalim europskim zemljama.
Po statistikama Svjetske turističke organizacije s obzirom na broj dolazka turista u 2011 godini Hrvatska je 14-a od europskih zemalja.Ove  europske zemlje zabiljezile su bolje rezultate od Hrvatske :Francuska(79,500), Španjolska(56,694),Italija(46,119),Turska(29,343),Velika britanija(29,192),Njemačka(28,352),Austrija (23,012),Rusija(22,686),Ukrajina(21,415),Grčka(16,427),Poljska (13,350),Nizozemska (11,300),Mađarska (10,250),Hrvatska(9,927).
Zanimljivo je primjetiti  da je u vrijeme recesije u 2011 godini  Mađarska uspijela prestići Hrvatsku po broju posjeta turista-toliko o mediteranskoj turističkoj velesili!
U 2011 godini Hrvatska je bila 16 -a po turističkim prihodima,a 2010. godine je zabilježila 18 mjesto po prihodu po dolasku.
Statistike World Tourism Organization

Iako je Državni zavod za statistiku objavio početkom kolovoza  prvu procjenu prema kojoj je promet od trgovine na malo, što su ga ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, u lipnju nominalno pao za 1,9, a realno za 5,1 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine to nije poljuljalo optimizam ministra turizma Veljka Ostojića te je izjavio kako od ove godine očekuje sedam milijardi eura od inozemnih primitaka te milijardu od domaćih.

Turizam u BDP-u Republike Hrvatske učestvuje sa 8-10% ali je turistička djelatnost često je predstavljana kao pokretač i spasitelj hrvatskog gospodarstva,međutim investiranja u hrvatski turizam su rijetka pa po nekim procijenama 80-90% postojećih hotela je izgrađeno još u doba Jugoslavije.Hrvatska je umjesto izgradnje i poboljšanja turističkih kapaciteta i obogaćivanja turističke ponude se odlučila za ulaganje u izgradnju autocesta koje su iskorištene samo nekoliko mjeseci u godini a ostatak vremena “zjape prazne”. O obujmu tih “ulaganja” i koliko su one koristile hrvatskom turizmu govori i broj pokrenutih policijskih istraga :  http://www.jutarnji.hr/kako-se-kralo-u-hac-u–kilometar-ceste-placao-se-10-milijuna-kuna-previse/915413/?foto=1

Nevjerovatno zvuči da Hrvatska niti nakon 20-ak godina  još uvijek nije uspijela postići neke turističke rezultate iz bivše Jugoslavije.
-Davne 1987. godine Hrvatska je zabilježila 68 160 000 noćenja/ 2010 godine je imala 56 416 379 noćenja
-1987. godine prosječan boravak turista u Hrvatskoj je bio 6,5 dana/2010 godine 5,3 dana
-1987. godine ukupan broj dolazaka turista je bio 10 487 000 / 2010.godine 10 604 116 posjeta
-1989. Hrvatska je raspolagala sa 923 000 postelja / a 2010 sa 910 000 postelja

izvor:Upravni odjel za turizam Istarske županije

Smanjenje broja noćenja,stagnacija u izgradnji smještajnih kapaciteta,sve kraći boravak turista,kratka sezona….dodajte na to i da je hrvatska poljoprivreda na izdisaju a hranu koju prodajemo turistima je sve više uvozna,propast domaće proizvodnje dovelo je do toga da i opremanje postojećih turističkih objekata se vrši sa proizvodima iz uvoza…Hrvatskoj preostaje samo prodaja ugostiteljskih usluga,stoga je teško zamisliti da će turizam u skorije vrijeme biti pokretač gospodarstva.

Izvor:dzs.hr,Upravni odjel za turizam Istarske županije,Jutarnji list,World Tourism Organization,nacional.hr

Samo prihvaćanjem ovih uvjeta možete nastaviti čitanje sadržaja na ovom blogu. Ako se ne slažete s uvjetima navedenima niže, molim Vas da ne čitate izložene tekstove i napustite ovaj blog.
Autor tekstovima iznosi svoje misljenje i svoja videnja.Svi tekstovi su pisani u dobroj vjeri,ali autor ne preuzima odgovornost za njihovu tocnost.Molim citatelje da upozore na podatke i analize za koje smatraju da su pogresni.

Urednik, autori i suradnici ni u kojem slučaju nisu odgovorni za sadržaj komentara korisnika/čitatelja iznesenih na blogu.

Pozivam sve koji preuzimaju tekstove ili njegove dijelove originalno objavljenih na ovim stranicama da navedu izvor.

Oznake:, , , , , , , , , ,

3 responses to “Mitovi i bajke hrvatskog turizma”

  1. poniranje says :

    Boze ne mogu vjerovat da su zemlje Ukrajina, i druge snaznije te interesantnije od Hrvatske.Ocito nesto ili mnogo toga ne stima: sunce,peskir,riba ;ocito nije dostatno za dolazak inih…ali sada iskusnijh te praznijeg novcanika turista.

  2. TEVEkritika says :

    Da ja nisam iz Hrvatske, gotovo sigurno ne bih dosao ovdje na odmor. Samo more i sunce. Steta, a ima velike mogucnosti za napredak.. A to bi znacilo prestici trenutno vodece zemlje i famoznu Ukrajinu iz TOP 10..

  3. izmedju redaka says :

    citat sa index.hr :”I U VRLO dobrom turističkom kolovozu nastavio se trend pada potrošnje u trgovinama na malo. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku u kolovozu je već šesti mjesec za redom nastavljen realan pad na godišnjoj razini. ”
    http://www.index.hr/vijesti/clanak/podaci-za-kolovoz-i-u-srcu-turisticke-sezone-pao-promet-u-maloprodaji-/640225.aspx

    Vidjet ćemo rezultate kada zavrsi godina,tada stignu i finacijski pokazatelji pa se može dobiti potpuna slika.

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

%d bloggers like this: